ليه مابنغسلش الهدوم في الخلاط؟

Posted on Sunday, January 3, 2010. Filed under: Other... | Tags: , , |


ليه مابنغسلش الهدوم في الخلاط؟

ده كان سؤال سألته على تويتر و كنت مستني اجابة منطقية

الاجابات اللي جتلي كانت كالآتي:

أحمد مسعود حب يجازف و يرد الأول: علشان صغير شوية؟

بس بعدها بمفيش … محمود البنا قال اجابة منطقية شوية و هيا:
علشان التلاجة مليانة

و جه رد تاني يؤكد رد احمد مسعود بس المرة دي كان من بشمهندسة ميادة:
عشان الخلاط اكبر من انه ياخد الهدوم

انا عن نفسي كنت بدأت أقتنع باجابة البنا:

اجابة البنا منطقية … مابنغسلش الهدوم في الخلاط لان التلاجة مليانة

… لحد ما مسعود رد تاني:
أو علشان البوتجاز فيه مية و ممكن توسخ الهدوم
ولما قلتله اني لسه منضف البوتجاز حالا:

أرجوك متجبش سيرة البوتجاز لاني لسه منضفه و خد من وقتي الثمين ساعة … و ده معناه ان المية اللي ف البوتجاز مش هتوسخ حاجة

… اقتنع اكتر و قالي:
طيب كويس انك نضفت البوتجاز كده حتعرف تغسل كويس

و بعدها أسامة جمال قال:
la2 .. la2en el 3’asala 2a2rab men el 5alat 3andena 🙂 .. plus el 5alat bey7tag mas7o2 aktar 😛
ولما حاولت أقنعه ان الغسالة دي اختراع فاشل قلتله:
الغسالة دي اختراع فاشل … عشان تنضف الهدوم تقوم تكرمشها؟؟؟ …

رد عليا ببساطة:
fe3lan na2es-ha sekena .. 3ashan teb2a 2×1 .. tekarmesh we te2ata3 😛

بس أنا عندي اجابة كنت محتفظ بيها و محدش قالها لحد دلوقتي:

واحنا نغسل الهدوم في الخلاط ليه أصلا؟!!

————————————–

نتمنى أن تكونوا قد اتخنقتم من بوستنا

و نأسف على التهييس

😀

و اشطة 🙂

Make a Comment

Leave a Reply

18 Responses to “ليه مابنغسلش الهدوم في الخلاط؟”

RSS Feed for BooDy's BloG Comments RSS Feed

هيييييييييييييييه
أول واحد
عموما انا كنت داخل أتخمد -عقبالكم-
لكن فقت شوية
إجابتى
عشان الخلاط بيكون فيه العصير 😀
سلام -السرير بينادى-

هههههههه
تهيس ما قبل الامتحان 😀 😀

الاجابه هاتبقى
مصر 😀 😀

صباح الخير بلليل :))
حالة التهيس دي بتبقى ضمن اعراض ما قبل الامتحانات
متنساش تسلملي علي الخلاط 😀

:))
على فكرة انا عندي اجابة مقنعة جدا ومنطقية.. علشان الغسالة مفيهاش نور زي البوتاجاز واالتلاجة 😐
وبعدين احنا نغسل الهدوم ليه اصلا؟!!

الفترة الجاية صعبة..خد بالك وانتا داخل 😀

😀
eshta !
27na ne3’sel f 2l 5alat.. “yet2ata3o” ,n2om newadehom 3 2l botgaz yenshafo .. f “yet7er2o” .. ne2om nermehom f garbage 2l matba5 .. w teb2a dy 2l garima 2l kamla w kolohom f 2l matba5, mesh 7anemshy kteer 🙂

2l botgaz b2a , kol ma andafo absat kobayet shay ye3melha a5oya al2eh etwasa5 .. w ana ereft b2a !

كلها اجابات منطقية جدا فعلا
😀

بس ممكن نقول الاجابة ببساطة .. عشان عندنا امتحان بكرة 😛

واحنا نغسل الهدوم في الخلاط ليه أصلا؟!!
لان الغساله مش فاضيه 😀

حاول مره أخرى 😀

gamda gedan ya boody …..
bs ymken el5ala6 mesh fady enharda
😀

lol,
thnx for replying guys

واضح اني همر بالتجربة دي تاني لان الامتحان اتأجل
و:
“كل ما الامتحان يتاخر الدماغ تعلى و التهيس يزيد”
[513]

اممممممممممممم
سؤال محير وإجابته مهمة
لو ما قدرناش نوصل للإجابة الصح قبل إمتحان الملتي مش هنعرف نجاوب صح
ولو عرفنا الإجابة مش هنعرف نجاوب صح برضه
أعتقد فيه إجابة مهمة الناس نسيت تقولها
الخلاط أصلا هو اللى ما بيحبش الهدوم فأحنا بنغسلها فى الغسالة
هو لو بس يصفي قلبه من ناحية الهدوم هنغسلها فيها وتقطع ما تقطعش مش دي المشكلة
مساءك ملتي
سلاااام

سبحان الله الناس كلها مهيسة انهاردة خير يعنى

طب لية انا الوحيدة الى مش كدة
يعنى انا حاسة ان اليوم عادى جدااا
ما علينا

نيجى لمشكلة الهدوم ببساطة جداا
انشرهم على الشارع وهات خرطوم مية واغسلهم وهما منشورين وبكدة ميتكرمشوش لا خلاط بقا ولا بوتجاز
عن تجربة صدقنى عملتها مرة وانا صغيرة 🙂 🙂
مساء التهيييس وحل شيت الملتى

“واحنا نغسل الهدوم في الخلاط ليه أصلا؟!!”

dah so2al mosh egaba!!

يعني الموضوع كله تهييس
وانت جاي على دي و تقول كدا!!

😆

عجيب انت عجيب 😀 😀

hmmm .. el kessa ya3ni kolaha 7awaleen nazareyet “We leeh la2” wel nazareya el modada “We leeh ah”!!? 😀

أو أولى

إحنا نغسل هدوم ليه أصلا ؟

أنت شكلك كده حاجة من اتنين
يا ساكن في سكن طلبة
يا دي ضربة امتحانات
يا إما الاتنين مع بعض
(كده يبقى ثلاثة :D)

أنا برضو كنت بفكر بالطريقة دي أيام زمان لما كنت لوحدي من غير الحاجة (ربنا يطول في عمرها)
مهو كده الواحد ميعرفش قيمة اللي الست بتعمله ألا لما يشيل هو هم نفسه شوية

وعموما صدقني الاجابة مش هتفرق كتير لأن الخلاط والغسالة والتلاجة كمان العروسة هي اللي بتجيبهم على مزاجها ، فريح دماغك انت واشرب شوية شاي ونام علطول ، إن شاء الله هتصحى الصبح كويس 😀

lol 😀
اه هوا نص الاولى
و التانية كلها
يعني ساكن لوحدي و عندي امتحانات 😀

وعلى فكرة فعلا تجربة لازم كل راجل يمر بيها عشان يحس بقيمة الست

وبالنسبة لكباية الشاي
دي كمان لو عملتها هضطر أغسل الكباية لما اخلص 😀

شكرا على ردك 🙂

عليه العوض و منه العوض فيكم يا بودى
ههههههههههههههه

دي فترة امتحانات
وأظن انتي عارفة كويس ده معناه ايه 😀


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

