عزاء واجب

Posted on Sunday, November 30, 2008. Filed under: My Life | Tags: |


السلام عليكم

النهاردة فقدت حاجة من أغلى الحاجات في حياتي

بجد ربنا يرحمها …

الداتا اللي على الجهاز بتاعي …

كلها اتمسحت 😦 😦

لو كنتوا متوقعين اني فعلا فقدت حد … بصوا فوق … أنا كاتب (حاجة) مش (حد) …! المهم

بجد انا زعلان جدا جدا بسبب الموضوع ده …

انا ميهمنيش أي حاجة كانت على الجهاز أكتر من الشغل اللي كنت حاطه عليه

حرام بجد كل الحاجات دي تضيع كده …. ربنا يعيني و اقدر أعوض الحاجات دي

بس بجد كان في حاجات ماتتعوضش 😦

😦 😦

درس النهاردة:

اوعى تثق بالكمبيوتر … دي عبارة عن آلة غبية ناس أذكياء اللي عملوها

فممكن تثق بالناس … ممكن تثق بنفسك … بس اوعى تثق بالحاجة الغبية دي!!

Make a Comment

Leave a Reply

20 Responses to “عزاء واجب”

RSS Feed for BooDy's BloG Comments RSS Feed

البقاء لله باعبد الله شد حيلك يابني
😦

يااااااااااااااااااااااااا
انا عارف الاحساس دة , حصلت معايا الموقف دة ابل كدة

مش عارف اقولم غير نشاطركم الاحزان

بس انت كنت نسيت الجملة الشهيرة
there are only two kinds of people: Those who back up their computers, and those who will.

يخرب بييييييييت كده
والله اتخضييييييييييت

ع العموم يا سيدى
ربنا يعوض عليك
الحمد لله على كل شىء

there are only two kinds of people: Those who back up their computers, and those who will.

😦 😦

:Dانا عارفه الاحساس ده كويس اوى وبسببه منمتش يوم كامل وفضلت احلم بالهارد
بس الحمد لله الداتا رجعتلى تانى
انا مش عارفه الحكايه دى متأخر ولا ايه
بس حضرتك مجربتش ترجع الداتا دى باسطوانه البوت؟
على العموم ممكن حضرتك تشوف اللينك ده
http://fci-angel.blogspot.com/2008/07/my-rescueracronis.html
يمكن يفيد ولا حاجه
والبقاء لله بقى

قدر الله و ما شاء فعل يا بودى
حصلتلى 3 مرات فى خلال 8 شهور تقريبا 🙂

احسن حاجة تروح تشتريلك هارد
external USB about 500 GB
و تعمل
automated backups

على فكرة الهارد ده بيكلف 450 جنيه تقريبا..مش كتير على 500 جيجا 🙂

مثلا بالنسبة للناس اللى شغالين لينوكس ممكن تستخدم
http://code.google.com/p/flyback/

شد حيلك..
لو محتاج داتا منى مترددش 🙂

أنا اتخضيت جداااااا من اسم الموضوع
لا حول ولا قوة الإ بالله العلي العظيم
تتعوض يا بشمهندس
والمهم الصحة موجودة
عامة كله بيقلب خير (بطريقة ما) فى الآخر
ومفيش حاجة مستاهلة زعل بجد
سلااااااااااام

@angel:
شكرا على المساعدة
بس المشكلة ان الهارد كله اتمسح
يعني مش هعرف حتى أشغل البرنامج!!!

@ahmed el-gamil:
ربنا يخليك يا حبيبي 🙂
شكرا على عرضك للمساعدة … ان شاء الله هقولك لو احتجت حاجة

@your fate:

ومفيش حاجة مستاهلة زعل بجد

بس بصراحة … لما تبقي مجمعة شغلك كللللله في هارد واحد … و الشغل ده تعبتي فيه لمدة حوالي 3 سنين … تبقى حاجة تزعل أوي أوي

بس الحمد لله اني مقتنع بمبدأ الأوبن سورس
بسبب المبدأ ده .. أنا كنت بحط حاجات كتير من اللي بعملها على منتديات أو جروبز و كده
فهعرف أجيب منهم شوية …
على الأقل المهمين فيهم

بس للأسف في حاجات ضاعت لا يمكن تتعوض 😦

شكرا على محاولة تشجيعكم

سلام

really i hate this … begad e7sas 5ane2 en el data kolha tede3 bs el 7amd lelh 3ala kol shy2 .. kadr allh ma sha2 fa3l

هههههههههههههههههههههههه
الاراجه عملت فيك كل دا
شكلها بهدلتك يا عبد الله

لا إله الا الله
معلش يابشمهندس قدر الله وماشاء فعل .. 😦
ان شاء الله ربنا يعينك وتقدر تعوضهم باذن الله 🙂

ااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
أنا بجد قلبى وقع من اسم الموضوع
بس معلش كله يتعوض
عارفة إنها حاجة صعبة جداااااااااااااااااا
بالظبط كده لما تيجى تفرمت الجهاز بس دى مقدور عليها بس إن يضيع شغل أعدت تعمله 3سنين أصعب بكتيييييييييييييييييير
بس هنعمل إيه مينفعش نثق بالحاجة الغبية دى
ويااااااااااااااااارب تقدر تجمع حاجات من اللى ضاعت
وإنا لله وإنا إليه راجعون

@metoo:

e7sas 5ane2 en el data kolha tede3

جدا جدا!!

@ahmed sultan:
والله انا كنت فرحان جدا اني ظبطت الاسلاك بتاعتي أخيرا!!!
شكرا يا باشا!! …

@A.O:

ان شاء الله ربنا يعينك وتقدر تعوضهم باذن الله 🙂

ياااااااااااااااارب!!!!!!!!!!!!

@sara:

بس هنعمل إيه مينفعش نثق بالحاجة الغبية دى

أكيد …

معلش بقى اسم الموضوع يخض ….
بس أنا اكتر واحد اتخضيت لما حصل الموضوع ده

الحمد لله على كل حال …

هاقوول إيه وأنا مجربه إحساس الحاحات الي ضاعت ومتتعوضش
بس ربنا يكرمك إن شاء الله وتقدر ترجع الي تقدر عليه
وعادى يعنى أنا لسه عايشه أهو
ربنا معاك
سلام

معلش يا بشمهندس قدر الله وماشاء فعل
ربنا يقدرك وتقدر ترجع المهم منهم
سلام

لا حول ولاقوة إلا بالله

ربنا معاك
أنا مجربها كتييير
مقدر ظروفك والله
بس قدر الله وما شاء فعل

بكرة تنسى إن شاء الله

ومع كده حاول ترجعها برضو
على فكرة برنامج أكرونيز دا كويس جدا رجعلي البينات برضو قبل كده عشان كان عندي مشكلة في ال partition table
مش عارف بقى أصلا المشكلة عندك كانت في ايه لأنك موصفتهاش

وربنا يعوض عليك 🙂

سلام

البقية في داتاتكم يا جماعه 😦

ربنا يصبرك يا عبد الله عشان عارف الاحساس دا كويس

كويس جدا يعني

كنت بعد ادون ادون حاجات بالهبل …. وبعدين في ثواني الاقيها طارت 😦

^_^ لعله خير يا بني

ربنا معاك والله
انا عارفه الاحساس الغبي ده .. بالذات لما شغلك هوه اللي يضيع
يعني اي داتا ممكن تتعوض اما ده بيبقي صعب
ربناااااا معااااك

بصراحه العنوان يعنى .. يخض قوى 😦

بس والله يدل على محتوى الموضوع ..اصل حاجه صعبه لما ننزل فى حاجات بالايام والشهور والسنين كمان وبعد كل ده يضيع 😦
والاصعب انه يبقى شغل سنين 😦
اصلها حصلتلى برده فى اجازه الصيف اللى فات ..يعنى حتى الهارد ماحدش يثق فيه والله ..اللى حصل معايا ان الهارد اتحرق نتيجه للعب اخويا فيه وبعدين بعتناه العنايه المركزه لان كان فيه داتا مهمه جدا وعرفنا ان فيه فى القاهره متخصصون ممكن يصلحوه من غير ما يضيعوا الداتا
المفاجاه بقى ان الهارد رجع بسلام الى ارض االوطن بالداتا كمان 🙂 بس كان احساس صعب قوى وكنت زعلانه جدا
بس الحمد لله على كل شئ ..حضرتك اعتبره درس علشان ما يتكررش فى داتا اكبر من كدا 🙂

@key of life:

وعادى يعنى أنا لسه عايشه أهو

بجد؟! 😀
الحمد لله في أمل!!

@yasmin:
يااااارب …

@Teva:
أنا فعلا مكنتش أعرف المشكلة في ايه بالظبط
بس على ما فقت من الصدمة و بعد ما سطبت وندوز و لينوكس
اكتشفت ان المشكلة فعلا كانت في الـ Partition Table

بكرة تنسى إن شاء الله

اه منا بشرب على قد ما اقدر …
😛

@Falcon:

البقية في داتاتكم يا جماعه 😦

الجملة دي closed source
و مش من حقك تستخدمها إلا بإذني … و عشان تستخدمها لازم تدفع 1000 جنيه
(هعمللك فيها مايكروسوفت بقى!!) … خلينا نعوض الداتا بفلوس 😛

@sandy:

انا عارفه الاحساس الغبي ده .. بالذات لما شغلك هوه اللي يضيع
يعني اي داتا ممكن تتعوض اما ده بيبقي صعب

اه منا عرفته …

@Dina:

بس الحمد لله على كل شئ ..حضرتك اعتبره درس علشان ما يتكررش فى داتا اكبر من كدا 🙂

احنا قلنا:
there are two kinds of people:
people who backup
and people who will
أنا كنت من اللي will
بس من دلوقتي هبقى من اللي بيعملوا backup


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

